piątek, 19 lutego 2016

Miasto Zagubionych Dusz ~ Cassandra Clare♥

  


 

Tytuł oryginału: City Of Lost Souls
Tytuł polski: Miasto Zagubionych Dusz
Autorka: Cassandra Clare
Cykl: Dary Anioła
Wydawnictwo: MAG
Data wydania: 25 września 2013
Liczba stron: 556



Jace stał się sługą zła, związanym na wieczność z Sebastianem. Tylko mała grupka Nocnych Łowców wierzy, że można go ratować. Żeby to zrobić, muszą zbuntować się przeciwko Clave. I muszą działać bez Clary. Bo Clary rozgrywa niebezpieczną grę zupełnie sama. Ceną przegranej jest nie tylko jej własne życie, ale również dusza Jace’a. Clary jest gotowa zrobić dla niego wszystko, ale czy nadal może mu ufać? I czy on jest naprawdę stracony? Jaka cena jest zbyt wysoka, nawet za miłość?
-lubimyczytać.pl





     Miałam dopiero zabierać się za tę część zaraz po tym jak przeczytam Mechanicznego Księcia, ale za bardzo do niego mnie nie ciągnęło, więc koniec końców skończyłam z V częścią Darów Anioła w rękach. Dla tych, którzy myślą, że może tu być spoiler do Diabelskich Maszyn to bez obaw. Nie było żadnych wzmianek o Tessie, Willu, czy Jem'ie w książkach.
      Byłam pewna, że będzie to najsmutniejsza część i poniekąd była. Gdy tylko coś mówili o Jasie i mieli obawy, że umarł moje serce coraz szybciej biło. Zdecydowanie inaczej wyobrażałam sobie, jak będzie wyglądała ta cała sytuacja. Byłam, w miarę pozytywnie zaskoczona, ale cały czas mi coś przeszkadzało.

"Flectere si nequeo superos, Acheronta movebo. Jeśli nie nakłonie niebios, poruszę piekło."

     Akcja biegła cały czas szybko, więc nie można było się nudzić, nawet jeśli na chwilę przystopowała to Pani Clare nie dała nam długo czekać. Były sceny, które rozkrajały moje serce na drobniutkie kawałeczki, ale też takie, gdzie aż strach się było nie śmiać. Czułam się niezręcznie w niektórych sytuacjach, gdy powinnam być poważna, a Jace robił sobie jaja i nie było jak pozostać z grobową miną na twarzy.

    Bezapelacyjnie najlepszą postacią w książce ogłaszam.. Sebastiana aka Jonathan - skradł moje serce. Jak to ujął Simon, niestety jest on po Drużnie Zła, ale co mi tam! Był w pewnych chwilach obrzydliwy - wybaczam mu i ma "trochę" pomieszane w głowie, co mu też wybaczam. Jest świetnym czarnym charakterem, ta jego tajemniczość. Skrycie czuję, że to co pokazał w tej części, jest dopiero początkiem i boje się tego, co on wymyśli dalej.

 
      Jace.. Doprowadzał mnie do szału, wiem, że to nie on dokonał wyboru i nigdy by się na to nie zgodził, ale za każdym razem, gdy była scena z nim po prostu chciało mi się płakać. Za każdym razem, gdy iskrzyło między Clary, a nim miałam w świadomości, że to nie jest prawdziwy Jace, więc nie mogłam się cieszyć ich pozornym szczęściem. Pani Clare, która tak bardzo troszczy się o nas, żebyśmy się nie martwili i tym razem nas nie zawiodła. Sprawiła, że dosłownie zatrzymało mi się serce i bałam się przeczytać następnego słowa, ale to nie koniec. Nie dość, że musieli walczyć, chyba ze wszystkim to na koniec jeszcze nam przesłała dwie najlepsze wiadomości w życiu. Dziękuję bardzo, ale NIE.

    Clary to zdecydowanie nie jakaś nastolatka, która chowa się w szafie przed złem całego świata. Będzie broniła swoich bliskich i nie zawaha się nawet przejść przez piekło dla ukochanej jej osoby. Wszystkie wybory, jakie dokonała udowadniają, jak bardzo wydoroślała i stała się prawdziwym Nocnym Łowcą.



    Podsumowując gwarantuje Ci, że nie będziesz w stanie oderwać się od tej książki. Przyklei Cię do fotelu na kilka cudownych godzin, a ty tylko będzie domagał się więcej. Jeśli jeszcze nie przeczytaliście jej to szybko to zróbcie. Mogę wam zapewnić, że będziecie się śmiać, płakać, zaskakiwać i dołączycie do mojego klubu zniszczonego serca :D

Moja ocena:


CZYTELNICZEGO DNIA ŻYCZĘ!

3 komentarze:

  1. Cała seria ciągle przede mną. Muszę ją w końcu nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam u siebie na półce pierwszą część i nie wiem jakoś nie mogę się za nią zabrać ;//
    ale...
    nareszcie jest jakaś kobieta w książce która jest DOJRZAŁA!!
    Pozdrawiam i zapraszam
    http://otaczyta.blogspot.com/2016/02/one-direction-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń